Hvem er dette minikurset for?

  • Bedriftsledere med behov for omstilling og vekst

  • Selskaper som trenger innspill til digitalisering av salg og markedsføring

  • For deg som vil skape nye muligheter i en ny verden

Hva får du?

  • Kunde i fokus

    I denne videoserien får du en introduksjon til hva bedrifter må tenke på for å skape vekst i en digital verden. Gode kundeopplevelser og hvordan du involverer potensielle kunder i sin kundereise fra A til Å, vil stå i fokus.

  • Skap oppmerksomhet og kundefangst

    Du får en gjennomgang på hvordan du kan skape oppmerksomhet og øke trafikk til dine nettsider. Hva skaper en god digital kundeopplevelse? Hvordan kan du benytte data til å jobbe smartere med målretting av dine budskap?

  • Signaler, Leads og Suksess

    Hvordan skape leads gjennom online kjøpssignaler, digitalisering og automatisering av salgsprosessen, samt hvordan måle suksess og vite at du gjør de riktige tingene? Det er viktig å forstå kundereisen og hvordan du kan interagere på smarte måter med dine kunder!

Hvordan gjennomføre?

  • 100% nettbasert

  • Du styrer selv egen fremdrift

  • Kurset tar en til to timer og du kan komme tilbake så ofte du vil

Utvikling i samarbeid med innholdsleverandører - en pilot

Som en del av SNU prosjektet, støttet av Vestland Fylkeskommune, bruker Innovasjon Norge bla. material fra Labs Marketing i Bergen for å lage dette kurset. Målet et at norske bedrifter på denne kursplattformen skal kunne finne relevant og nyttig innhold i håndterlige porsjoner og i et engasjerende format. Dette kurset er en pilot hvor vi tester og lærer underveis, og vi setter stor pris på tilbakemeldinger. Vi er i gang med å rigge en transparent prosess slik at flere kan bidra i utviklingen av flere kurs.

Kursinnhold

  • 1

    Introduksjon

    • Introduksjon

    • Pilot og ansvarlig for dette kurset

  • 2

    Hvordan kan du hjelpe kundene dine gjennom kjøpsprosessen?

    • Hva må vi tenke på for å skape vekst i en digital verden?

    • Nettsiden din - en viktig del av kundeopplevelsen

    • Hvorfor bruke ressurser på å skape godt innhold?

    • Digitalisering av salgsprosesser - inbound salgsmetodikk

    • Effektiv digital kundeoppfølging

  • 3

    Bonus

    • Hvordan bruke inbound strategi for vekst?

    • Egne data - hva betyr det, og hva kan det gi av verdi?

    • Hva er verdiskapende digital markedsføring?

    • Innsikt og analyse – hvordan måler vi kundereisen underveis?

  • 4

    Tilleggsinformasjon

    • Tilleggsinformasjon

    • Var dette nyttig?

Kursansvarlig

Er du interessert i å levere innhold som er relatert til omstillings- og transformasjonsprosesser? Ta kontakt med oss

Seniorrådgiver

Tim Genge

Tim har bred erfaring fra internasjonalisering, vekst og prosjektledelse, de siste årene fra Innovasjon Norge’s kontor i Tyskland. Han har sterk faglig kompetanse innenfor fornybar energi, smarte samfunn og maritim næring. Han er utdannet ingeniør for miljøteknologi og har jobbet flere år for konsulentselskaper i Norge og Tyskland. tim.genge@innovasjonnorge.no