Forretningsmodellering
Alle forretningsmodeller har begrenset varighet og går ut dato i stadig raskere tempo. I dette minikurset gir vi introduksjon til hvordan du kan forstå, evaluere og utvikle nye og forbedrede forretningsmodeller.
Kurset er for alle som jobber med innovasjon og forretningsutvikling
For dere som ønsker å ta i bruk Business Model Canvas som verktøy i egen virksomhet, og ønsker at alle involverte skal få samme introduksjon.
100% nettbasert
Du styrer selv egen fremdrift
Kurset tar en til to timer, verktøyene kan du bruk så lenge du vil
Introduksjon
Ansvarlig for dette kurset
Hva er en forretningsmodell?
Hvorfor forretningsmodellering?
Eksempel: Adams matkasse
Beskriv din forretningsmodell - steg for steg
Forretningsmodellens bærebjelke
Forstå kundejobber - selve konseptet
The Milkshake Mistery, Clayton Christensen
Forstå kundejobber - eksempler
Forstå kundejobber - tre typer kundejobber
SWOT
Sju egenskaper
Forretningsmodellens episenter
Fremtiden går i sirkel
Hva bør vi teste?
Hvordan kan vi teste?
What to ask, Justin Wilcox
Hjelp oss å forbedre våre tjenester
Claus Gladyszak