Forretningsmodellering
Kurset egner seg spesielt for alle som jobber med innovasjon og forretningsutvikling, og de som ønsker å ta i bruk Business Model Canvas som verktøy i egen virksomhet.
Claus Gladyszak er kursansvarlig. Han er strategisk rådgiver i Innovasjon Norge med fagansvar for organisasjonens innovasjonsrådgiverkorps. Gladyszak har laget har base i Bergen, men er involvert i kundeprosjekter i inn- og utland. Han har spesialkompetanse på innovasjon i forretningsmodeller og er sertifisert rådgiver fra Strategyzer Academy. I tillegg har han erfaring og kompetanse innen merkevarebygging og bærekraftig forretningsutvikling. Han er utdannet industridesigner og har tidligere jobbet for TV2 og Vizrt.
Kursinnhold
-
1
Introduksjon
-
Introduksjon
-
Ansvarlig for dette kurset
-
-
2
Forstå forretningsmodeller
-
Hva er en forretningsmodell?
-
Hvorfor forretningsmodellering?
-
Eksempel: Adams matkasse
-
Anbefale kurs?
-
-
3
Beskrive forretningsmodeller
-
Beskriv din forretningsmodell - steg for steg
-
Forretningsmodellens bærebjelke
-
Forstå kundejobber - selve konseptet
-
The Milkshake Mistery, Clayton Christensen
-
Forstå kundejobber - eksempler
-
Forstå kundejobber - tre typer kundejobber
-
-
4
Evaluere forretningsmodeller
-
SWOT
-
Sju egenskaper
-
-
5
Skap nye forretningsmodeller
-
Forretningsmodellens episenter
-
Fremtiden går i sirkel
-
-
6
Teste nye forretningsmodeller
-
Hva bør vi teste?
-
Hvordan kan vi teste?
-
What to ask, Justin Wilcox
-
Hjelp oss å forbedre våre tjenester
-
-
7
LinkedIn sertifisering
-
Steg for steg prosess for LinkedIn sertifisering
-