Kundene avgjør om du har en god forretningsidé

For deg som har en god idé du vil gå videre med, men som vil unngå de mest vanlige fallgruvene.

Alle gründre kan ha nytte av dette kurset, både du som vil etablere deg i et lokalt marked og du som vil satse stort i et internasjonalt marked. Alle møter stort sett akkurat de samme utfordringene, uavhengig av hva ambisjonene er. Kurset er gratis og på norsk.

Se innledning til kurset

Dette vil du lære

  • Hvorfor feiler så mange?

    Få innsikt i de vanligste grunnene til at bedrifter feiler i oppstartsfasen, og lær hvordan du unngår de vanligste fallgruvene.

  • Innstilling, holdning og fokus

    Å starte bedrift er både tids- og ressurskrevende. Har du riktig innstilling og holdning?

  • Kundefokus

    Å nå ut til riktige kunder er meget viktig, spesielt i startfasen. Lær hvordan du kan identifisere og nå ut til riktig kundesegment.

Kursinnhold

  • 1

    Introduksjon

    • Årsaker til at mange feiler

    • Tom for penger

    • Anbefale kurs?

    • Manglende kundeforståelse

    • Ikke behov i markedet

  • 2

    Kundeinnsikt

    • Innstilling, holdning og fokus

    • Øvelse: Hvem er kunden?

    • Øvelse: Hvilke behov har kunden?

    • Refleksjonsrunde

    • Jakten på "tidlige brukere"

    • Hvordan finne de tidlige brukerne

    • Fordypning og anbefalt litteratur:

Hva mer kan Innovasjon Norge hjelpe deg med?