Hvem er dette minikurset for?

  • Kurset er utviklet for alle som arbeider med innovasjonsprosjekter

  • Spesielt for prosjekter som er i tidlig fase, for å få en god start

  • For dere som vet at det er lurt med kundeorientert utvikling, men er usikker på hva man kan gjøre i praksis

Hva får du?

  • Verktøy for å jobbe med forretningsmodeller

    Innsikt i et visuelt verktøy som nærmest har blitt en industristandard for å beskrive forretningsmodeller.

  • Felles språk

    Bli tryggere og raskere til å beskrive ulike forretningsmodeller. Kan brukes for å kommunisere internt i bedriften, med eksterne aktører, hjelpere og potensielle partnere.

  • Felles forståelse

    Få bedre forståelse for hvordan forretningsmodeller fungerer og eventuelt ikke fungerer som ønsket.

Business Model Canvas

Det finnes flere måter å beskrive og visualisere forretningsmodeller på. Vi har god erfaring med å bruke Osterwalders' Business Model Canvas, og vil vise hvordan du kan bruke dette sammen med teamet ditt.

Kommer snart!

Registrer e-postadressen din her for å få oppdatering så snart kurset blir gjort tilgjengelig

Kursansvarlig

Innovasjonsrådgiver

Torunn Totland Stangervåg

Som rådgiver i Innovasjon Norge, jobber Torunn med å avdekke bedriftenes ambisjoner og behov. Inspirere, tilby verktøy og veilede selskaper til å tenke nytt. Målet er å bidra til flere gode innovasjonsprosjekter og bærekraftige forretningsmodeller for bedrifter på Vestlandet. Hun har mer enn ti års erfaring med markedsføring, innovasjon og ledelse, blant annet som marketingsjef i Orkla Foods Norge. Og som strategisk rådgiver i et design- og teknologibyrå spesialisert på å utvikle brukervennlige digitale tjenester. Torunn er utdannet siviløkonom fra NHH, og har senere studert Design Thinking: Strategisk design for innovasjon (NHH, UiB, HVL).