Watch Intro Video

Merkevarebygging og strategisk posisjonering

Dette minikurset gir deg innsikt og verktøy for å skape bevissthet om din bedrifts konkurransefordeler, og hvordan du kan utnytte disse for å ta en tydelig posisjon i markedet. Kurset tar 1-2 timer og du styrer selv egen fremdrift.

Vil du delta?

Kurset er gratis. Alt du trenger å gjøre er å registrere deg.

Hvem er dette minikurset for?

  • Små og mellomstore bedrifter som ønsker å bygge eller styrke egen merkevare

  • Bedrifter med internasjonale vekstambisjoner

  • Bedrifter med etablerte merkevarer som må finne ny relevans i et marked i rask endring

Hva får du?

  • Innsikt for å bygge egen merkevare

    Kurset gir deg innsikt i hvorfor merkevarebygging er viktig for å skape lønnsom vekst og posisjonere seg i et marked. Målet er å skape bevissthet til hva som gir din bedrift konkurransefordeler, og hvordan du kan utnytte disse til å ta en tydelig posisjon i markedet.

  • Øvelser og verktøy

    Kurset kan være starten på en prosess i egen bedrift, der dere ser nytten i å bruke enda mer kraft i å bygge merkevaren og differensiere seg fra konkurrenter. Verktøyene er egnet for å diskutere seg frem til konkretisering av strategiske valg, og hvilke konsekvenser de har for hvem vi er, hva vi gjør og hvilken rolle vi har i markedet.

  • Grunnlag for videre strategiarbeid

    Kurset gir en bedre forståelse av hvordan du kan sikre økt brukeropplevelse og merverdi knyttet til merkevaren for å differensiere deg fra konkurrentene. Resultatet gir et godt utgangspunkt for investering i kompetansetjenester som strategisk forretningsutvikling, design og markedsføring.

Verktøy og metode

Vi bruker verktøy og øvelser for å finne bedriftens unike utgangspunkt, hva som gir din bedrift konkurransefordeler og hvordan du kan unytte disse fordelene til å ta en tydelig posisjon i markedet. Steg-for-steg veiledning og visuelle modeller gjør kurset lett å gjennomføre. Best resultat får dere ved å arbeide i team.
Foto: Ux-indonesia/Unsplash

Kursansvarlig

Innovasjonsrådgiver

Siw Bang Larsen

Siw Bang Larsen er innovasjonsrådgiver i Innovasjon Norge Arktis. Hun har utdannelse innen markedsføring og kommunikasjon, og har senere studert Design Thinking; Strategisk design for innovasjon (NHH, UiB, HVK). Gjennom ansettelse i forskjellige reklame- og designbyrå har hun bidratt til å bygge solide merkevarer. Siw har også jobbet i kraft- og telekom-bransjen, sist som direktør i Troms Kraft sitt datterselskap Pronea. I Innovasjon Norge har hun jobbet med bedrifter fra alle bransjer – fra mat og drikke til bioøkonomi, teknologi og industri. Hun har et stort hjerte for kreative næringer, og var med å etablere Buktafestivalen i Tromsø, hvor hun også var styreleder i flere år. Siw brenner for bærekraft og ønsker å bidra til at flere norske bedrifter med grønne løsninger settes på verdenskartet.