Hopp til hovedinnhold

Merkevarebygging og strategisk posisjonering

Hva er merkevarebygging og strategisk posisjonering?

Dette kurset handler om verdien av merkevarebygging og forskjellen mellom varemerke, merkevare og strategisk posisjon. Vi gir deg steg-for-steg veiledning og visuelle modeller som vil hjelpe deg på veien mot å ta en tydelig posisjon i markedet. Kurset er gratis.

Dette vil du lære

Innsikt for å bygge egen merkevare

Kurset gir deg innsikt i hvorfor merkevarebygging er viktig for å skape lønnsom vekst og posisjonere seg i et marked. Målet er å skape bevissthet til hva som gir din bedrift konkurransefordeler, og hvordan du kan utnytte disse til å ta en tydelig posisjon i markedet.

Øvelser og verktøy for merkevarebygging

Kurset kan være starten på en prosess i egen bedrift, der dere ser nytten i å bruke enda mer kraft i å bygge merkevaren og differensiere dere fra konkurrenter. Verktøyene er egnet for å diskutere seg frem til konkretisering av strategiske valg, og hvilke konsekvenser de har for identitet, hvem vi er, hva vi gjør og hvilken rolle vi har i markedet.

Grunnlag for videre arbeid med strategi

Kurset gir en bedre forståelse av hvordan du kan sikre økt brukeropplevelse og merverdi knyttet til merkevaren for å differensiere deg fra konkurrentene. Resultatet gir et godt utgangspunkt for investering i kompetansetjenester som strategisk forretningsutvikling, design og markedsføring.