Watch Intro Video

Merkevarebygging og strategisk posisjonering

Hva er merkevarebygging og strategisk posisjonering? Dette kurset handler om verdien av merkevarebygging og forskjellen mellom varemerke, merkevare og strategisk posisjon. Vi gir deg steg-for-steg veiledning og visuelle modeller som vil hjelpe deg på veien mot å ta en tydelig posisjon i markedet.

Vil du delta?

Merkevarebygging og strategisk posisjonering er et gratis digitalt kurs. Alt du trenger å gjøre er å registrere deg.

Hvem er dette minikurset for?

  • Små og mellomstore bedrifter som ønsker å bygge egen merkevare eller styrke posisjonering.

  • Bedrifter med internasjonale vekstambisjoner.

  • Bedrifter med etablerte merkevarer som vil tilpasse seg endringer i verden som påvirker merkevaren.

Hva får du?

  • Innsikt for å bygge egen merkevare

    Kurset gir deg innsikt i hvorfor merkevarebygging er viktig for å skape lønnsom vekst og posisjonere seg i et marked. Målet er å skape bevissthet til hva som gir din bedrift konkurransefordeler, og hvordan du kan utnytte disse til å ta en tydelig posisjon i markedet.

  • Øvelser og verktøy for merkevarebygging

    Kurset kan være starten på en prosess i egen bedrift, der dere ser nytten i å bruke enda mer kraft i å bygge merkevaren og differensiere dere fra konkurrenter. Verktøyene er egnet for å diskutere seg frem til konkretisering av strategiske valg, og hvilke konsekvenser de har for identitet, hvem vi er, hva vi gjør og hvilken rolle vi har i markedet.

  • Grunnlag for videre arbeid med strategi

    Kurset gir en bedre forståelse av hvordan du kan sikre økt brukeropplevelse og merverdi knyttet til merkevaren for å differensiere deg fra konkurrentene. Resultatet gir et godt utgangspunkt for investering i kompetansetjenester som strategisk forretningsutvikling, design og markedsføring.

Verktøy og metode

Vi bruker verktøy og øvelser for å finne bedriftens unike utgangspunkt, hva som gir din bedrift konkurransefordeler og hvordan du kan unytte disse fordelene til å ta en tydelig posisjon i markedet. Steg-for-steg veiledning og visuelle modeller gjør kurset lett å gjennomføre. Best resultat får dere ved å arbeide i team.
Foto: Ux-indonesia/Unsplash
...

Kursansvarlig

Innovasjonsrådgiver

Siw Bang Larsen

Siw Bang Larsen er innovasjonsrådgiver i Innovasjon Norge Arktis. Hun har utdannelse innen markedsføring og kommunikasjon, og har senere studert Design Thinking; Strategisk design for innovasjon (NHH, UiB, HVK). Gjennom ansettelse i forskjellige reklame- og designbyrå har hun bidratt til å bygge solide merkevarer. Siw har også jobbet i kraft- og telekom-bransjen, sist som direktør i Troms Kraft sitt datterselskap Pronea. I Innovasjon Norge har hun jobbet med bedrifter fra alle bransjer – fra mat og drikke til bioøkonomi, teknologi og industri. Hun har et stort hjerte for kreative næringer, og var med å etablere Buktafestivalen i Tromsø, hvor hun også var styreleder i flere år. Siw brenner for bærekraft og ønsker å bidra til at flere norske bedrifter med grønne løsninger settes på verdenskartet.