Pitch-kurs

Slik overtaler du folk til å investere i din ide

Hvordan overtale folk til å investere i ideen din, ved hjelp av en Pitch. I dette kurset lærer du å lage en Pitch til ulike situasjoner. En Pitch brukes som en "trailer" til å skape interesse om din ide. Kurset tar 30 minutter og er på engelsk.
Watch Intro Video

Se innledning til kurset

Du har nettopp truffet en tidligere kollega på et event knyttet opp til bransjen du jobber i. Etter å ha snakket uforpliktende en liten stund, innser du at han kan hjelpe ditt nye firma med en ny ide dere skal utvikle. Omsider spør han deg hva ditt nye firma gjør. Du åpner munnen og tar en pause. Hvor i all verden begynner du?

Dette er bare en av mange situasjoner der det hjelper å ha en "pitch." Dette er en kort, forhåndsforberedt tale som forklarer hva du, selskapet ditt eller ideen din gjør, klart og kortfattet.

Hva kan du lære?

  • Hva er en pitch?

    Vi ser på hvorfor trenger du en god pitch. I kurset skiller vi mellom en pitch og en presentasjon. De er fundamentalt forskjellige i både intensjon, lengde og utfall.

  • Den norske utfordringen

    Kurset viser hvordan nordmenn ofte gjør feil når de prøver å selge sine produkter og løsninger, og hvordan du kan bli god på pitch.

  • Hva er grunnleggende for en pitch?

    Lær hvordan du kan tilpasse en pitch til å passe en spesifikk situasjon, og hva som trengs for å gjøre en pitch god.

Utarbeidet i samarbeid med