Kina var vertskap for vinter-OL i 2022, og myndighetene har estimert at 1200 milliarder kroner skal brukes på vintersport og folkehelse frem mot 2025. Markedet søker etter de beste løsningene for vintersportsaktiviteter, både på topp og i bredde, og det bygges nye vintersportsdestinasjoner både i fjellregioner og i urbane områder. Som en anerkjent vintersportsnasjon kan norsk næringsliv utnytte mulighetene som nå åpner seg, med merkevaren Norge som katalysator. Kurset er på engelsk.
Vintersportsdestinasjoner i Kina
Lær om markedsmulighetene.
Dette kurset vil være relevant for:
- Rådgivningsselskaper som tilbyr utvikling av nye skidestinasjoner.
- Arkitektfirmaer.
- Selskaper som tilbyr produkter og tjenester knyttet til installasjon og drift av ski- og skøyteanlegg.
- Selskaper som tilbyr service-, rutine- og sikkerhetstjenester knyttet til vinterdestinasjoner (for eksempel knyttet til hotelldrift og drift av skianlegg).
- Utbyggere av hyttefelt.
- Selskaper som tilbyr skikurs og opplæring av instruktører.