Vintersportsdestinasjoner i Kina

Lær om markedsmulighetene.

Kina var vertskap for vinter-OL i 2022, og myndighetene har estimert at 1200 milliarder kroner skal brukes på vintersport og folkehelse frem mot 2025. Markedet søker etter de beste løsningene for vintersportsaktiviteter, både på topp og i bredde, og det bygges nye vintersportsdestinasjoner både i fjellregioner og i urbane områder. Som en anerkjent vintersportsnasjon kan norsk næringsliv utnytte mulighetene som nå åpner seg, med merkevaren Norge som katalysator. Kurset er på engelsk.

Dette kurset vil være relevant for:

  • Rådgivningsselskaper som tilbyr utvikling av nye skidestinasjoner.
  • Arkitektfirmaer.
  • Selskaper som tilbyr produkter og tjenester knyttet til installasjon og drift av ski- og skøyteanlegg.
  • Selskaper som tilbyr service-, rutine- og sikkerhetstjenester knyttet til vinterdestinasjoner (for eksempel knyttet til hotelldrift og drift av skianlegg).
  • Utbyggere av hyttefelt.
  • Selskaper som tilbyr skikurs og opplæring av instruktører.

Dette vil du lære

  • Markedet for vintersportsdestinasjoner

    Du får en rask innføring i utviklingen av markedet for vintersportsdestinasjoner i Kina: hva som bygges, hvor det bygges, og hvem det bygges for.

  • Hjelp i markedet

    Bli kjent med Innovasjon Norges markedseksperter i Kina finn ut hvordan du kan få hjelp i markedet.