Introduksjon
Gjennom dette kurset vil du lære hvordan du kan bruke UX-design til å forbedre brukeropplevelser og brukskvalitet for produkter og tjenester. Å lage et design er en overgang fra problem til løsning. UX handler om å forstå brukerens behov slik at vi kan levere rett tjeneste til rett tid. Mellom problem og løsning finnes det et mulighetsrom vi bør utforske. Vi trenger å sette oss inn i problemet, prototype mulige løsninger, og til slutt begrense designet for å levere en endelig løsning. Hele denne prosessen er UX, mens visuelt design bare er en liten del som definerer utseendet på det endelige produktet. Gjennom dette kurset vil du få en introduksjon til UX og lære metoder for å utforske og forstå brukerens behov.
Hvem passer kurset for?
Dette kurset er for deg som ønsker å forbedre brukeropplevelser og brukskvalitet for produkter og tjenester gjennom UX-design. Det passer spesielt godt for deg som vil lære metoder for å forstå og møte brukerens behov.
Dette vil du lære:
- Forstå hvem brukeren er ved hjelp av personas.
- Lære hvordan du kan bruke brukerreiser til å forstå hva brukere gjør og hvorfor.
- Få innsikt i hvordan prototyping kan hjelpe deg å prøve og feile for bedre design.