Hånd som lager wire frame på et ark på skrivebord
© GettyImages

UX handler om å forstå brukerens behov, slik at vi kan levere rett tjeneste til rett tid. Vi trenger å sette oss inn i problemet, prototype mulige løsninger, og til slutt begrense designet for å levere en endelig løsning. Hele denne prosessen er UX, mens visuelt design bare er en liten del som definerer utseendet på det endelige produktet. I dette kurset får du en introduksjon til UX, og lærer metoder for å utforske og forstå brukerens behov.

For deg som skal

  • Starte
  • Skalere
  • Fornye

For kven

  • Du som ønsker å forbedre brukeropplevelser og brukskvalitet for produkter og tjenester gjennom UX-design.
  • Du som vil lære metoder for å forstå og møte brukerens behov.

Dette vil du lære

  • Forstå hvem brukeren er ved hjelp av personas.
  • Hvordan du kan bruke brukerreiser til å forstå hva brukere gjør og hvorfor.
  • Hvordan prototyping kan hjelpe deg å prøve og feile for bedre design.