Hva er merkevarebygging og strategisk posisjonering?
Dette kurset handler om verdien av merkevarebygging og forskjellen mellom varemerke, merkevare og strategisk posisjon. Vi gir deg steg-for-steg veiledning og visuelle modeller som vil hjelpe deg på veien mot å ta en tydelig posisjon i markedet. Kurset er gratis.
Dette vil du lære
- Innsikt for å bygge egen merkevare:
Kurset gir deg innsikt i hvorfor merkevarebygging er viktig for å skape lønnsom vekst og posisjonere seg i et marked. Målet er å skape bevissthet til hva som gir din bedrift konkurransefordeler, og hvordan du kan utnytte disse til å ta en tydelig posisjon i markedet.
- Øvelser og verktøy for merkevarebygging:
Kurset kan være starten på en prosess i egen bedrift, der dere ser nytten i å bruke enda mer kraft i å bygge merkevaren og differensiere dere fra konkurrenter. Verktøyene er egnet for å diskutere seg frem til konkretisering av strategiske valg, og hvilke konsekvenser de har for identitet, hvem vi er, hva vi gjør og hvilken rolle vi har i markedet.
- Grunnlag for videre arbeid med strategi:
Kurset gir en bedre forståelse av hvordan du kan sikre økt brukeropplevelse og merverdi knyttet til merkevaren for å differensiere deg fra konkurrentene. Resultatet gir et godt utgangspunkt for investering i kompetansetjenester som strategisk forretningsutvikling, design og markedsføring.